איך מנורת מלח יכולה לתרום לבריאות שלנו?

מנורת מלח

בשנים האחרונות יותר ויותר אנשים נהנים מיופיין של מנורות המלח ומתחושת השלווה שהן משרות בבית, בחדרי השינה ואף בסביבת העבודה. מנורות מלח מפיצות חמימות נעימה ומאירות אור רך ועדין, ובכל מקום שבו הן מוצבות, הן מטהרות את האווירה ומשפרות את הרגשתם של הנוכחים. יש הטוענים שלמנורות מלח יש השפעה בריאותית חיובית וטובה, ויש הטוענים שהן אינן משפיעות כלל על בריאות הגוף.

 

אנחנו מצידנו בהחלט מוכנים להסתפק בשלווה וברוגע שהן משרות, ויודעים שאין לשלווה ולרוגע תחליף בתהליכי ריפוי הגוף, החלמתו והבראתו. אז כיוון שרבים מאיתנו אוהבים מנורות מלח ומשתמשים בהן ברחבי הבית, כדאי שנבדוק ממה הן עשויות,  מה יש למומחים לומר עליהן, ואיך הן תורמות לנו.

 

 

ממה עשויות מנורות המלח?

מנורות מלח עשויות ממלח שנכרה ממכרות המלח התת־קרקעיים שנמצאים באחד המחוזות הגדולים בפקיסטן לרגלי הרי ההימלאיה. מלח ההימלאיה הוא מלח טבעי ונחשב למלח הבריא ביותר בעולם. צבעו נע בין ורוד בהיר לכתום בהיר, ואלה הם הגוונים המצויים בדרך כלל במנורות המלח.

 

יש חוקרים ששוללים לחלוטין את המקור ההימלאי של מנורות המלח וטוענים שמנורות מלח עשויות ממלח שולחן ותו לא. בין שמנורות מלח אכן עשויות ממלח הימלאיה טבעי ובין שלא, כדאי שנזכור שגופנו מכיל מלחים רבים, ולמעשה מלחים אלה נחוצים לבריאותנו, אז לא כדאי שנחשוש מנוכחותן של מנורות מלח בבית, וכל פגישה שלנו עם מלח – טבעי או מעובד – עשויה להיות מיטיבה.

 

 

מנורות מלח – דבר המומחים

יצרנים ומשווקים של מנורות מלח טוענים שיש ביכולתן לטהר את האוויר בחלל הבית ולנטרל מזהמים הנישאים באוויר; לייצר מולקולות במטען חשמלי שלילי, להפיצן באוויר ובכך להפחית מתחים מהגוף ולהשפיע לטובה על הרגשתם של הנוכחים; להקל את תסמיני האלרגייה המשפיעים על דרכי הנשימה וגורמים לשיעול, לעיטושים ולגודש ליחתי בריאות, וכן להקל על הסובלים ממחלת הקצרת; להפחית חרדות, להרגיע ולשפר את איכות השינה; ולנטרל את השפעותיה המזיקות של הקרינה הנפלטת ממכשירים אלקטרוניים וגדושה במולקולות במטען חשמלי חיובי.

 

לעומתם טוענים חוקרים אחדים שכלל לא הוכח שמנורות מלח מייצרות מולקולות במטען חשמלי שלילי או חיובי לצורך העניין, שהן אינן משחררות חלקיקים כלל ושגבישי המלח אינם משתנים בחימום קל; שלא נמצאה הקלה משמעותית אצל אנשים המשתמשים במנורות מלח וסובלים מקצרת או מהשפעותיהם של אלרגנים על דרכי הנשימה; ושהמלח עצמו לא יכול לטהר את חלל הבית מחלקיקים מזיקים או מאבק כיוון שהוא עצמו אינו משחרר חלקיקים לאוויר. עוד טוענים החוקרים שאין הוכחה שמולקולות במטען שלילי יכולות לשפר את מצבו הבריאותי של האדם, וודאי שאין כל אות לכך שמנורת מלח משפרת את הבריאות.

 

תורמות או לא תורמות? זאת השאלה

כבר הוכח שככל שהאדם מאמין שדבר מה תורם לבריאותו ומשפר את חייו, די בכך כדי להבריא אותו ולאפשר לו לחיות חיים טובים ואיכותיים. הרי כולנו מכירים בכוחה של הנפש וביכולתה לרפא חוליים ולהשפיע לטובה על מצב בריאותנו. אז למה שלא נמשיך לדבּוֹק בכך?

 

כמו בכל נושא גם בנושא מנורות המלח נוכל למצוא דעות רבות לכאן או לכאן, השאלה החשובה היא לא מה המומחים אומרים אלא מה אנחנו מרגישים.

 

אם אי פעם נכחתם בחדר שבו דלקה מנורת מלח, אתם ודאי זוכרים את התחושה הנפלאה של הרוגע והשלווה שהמנורה השרתה. והרי אין חולק על יופיין של מנורות המלח ועל יכולתן להשרות נינוחות, מרגוע ושקט בסביבתן, ואין חולק שאלה הם אכן יתרונות משמעותיים וחיוניים לשמירה על נפש בריאה בגוף בריא. אז תורמות או לא תורמות? אין כאן בכלל שאלה! כל מה שמשפיע לטובה עלינו ועל סביבתנו, תורם לנו ומשפר את בריאותנו. והעיקר שנהיה בריאים.