שמנים אתריים לטיפול בחרדה

שמנים אתריים טיפול בחרדה

לאורך כל הדורות השתמשו בריחם העז והייחודי של הצמחים כדי לטפל בתחלואות הגוף השונות או כדי להרגיע אנשים במצבי מתח, לחץ, חשש או חרדה. נראה שבני אדם תמיד ידעו אינטואיטיבית שיש בעולם הצומח ובניחוחות שהצמחים מדיפים, תועלת רבה לבריאות הגוף והנפש. כולנו יודעים שריח נעים הוא הרבה יותר מחוויה נעימה וחולפת. יש בכוחו לשנות משמעותית את הלך הרוח שלנו ולהשפיע על מצבנו הנפשי, הרגשי וגם הגופני. ארומתרפיה היא מדע עתיק יומין שמשתמש בניחוחות של שמנים טהורים המופקים מצמחים, שיחים, פרחים ועצים, כדי לרפא את תחלואות הגוף והנפש. לטיפולים ארומטיים יש השפעה חיובית עצומה על מטופלים ועל בריאותם הרגשית והגופנית. מסיבה זו הארומתרפיה צומחת כענף טיפולי משמעותי בעולם הרפואה ההוליסטית, ושמנים אתריים מצויים בשפע בבתים רבים.  

שמנים אתריים מצוינים לטיפול במצבי מתח, לחץ וחרדה. אם אתם סובלים מחרדות, אתם יכולים להסתייע בארומתרפיסט מוסמך או ליהנות משימוש עצמי בשמנים אתריים מרגיעים בפרטיות של הבית. תוכלו להריח אותם, לעסות איתם את הגוף, להוסיף אותם לאמבט חם ומפנק או לפזר את ניחוחותיהם ברחבי הבית באמצעות מבער או דיפיוזר. כל דרך שבה תבחרו תסייע לכם להתמודד עם לחצים, לעצור התקפי חרדה ולהירגע.

סובלים מחרדות ורוצים לדעת למה כדאי להשתמש בשמנים אתריים? הנה כל מה שאתם צריכים לדעת על שמנים אתריים כאמצעי טיפול בחרדה ודיכאון.

השפעת השמנים האתריים על הגוף

ארומתרפיה היא טיפול משלים למצבי חרדה, אך היא יכולה גם לעמוד בפני עצמה ולהפחית משמעותית מצבי הלחץ והתקפי החרדה. השמנים האתריים המזוקקים נספגים בגוף שלנו בין שאנחנו מריחים אותם ובין שאנחנו מורחים אותם על הגוף. המולקולות של השמנים האתריים חודרות לגוף בשאיפה דרך האף או במגע דרך נקבוביות העור. אם אנחנו מריחים את השמנים, הם משפיעים על ההיפותלמוס, שהוא האזור במוח השולט על המערכת ההורמונלית של הגוף; אם אנחנו מעסים את העור בעיסוי ארומטי או טובלים באמבט שמנים, מולקולות השמן חודרות לגוף ונכנסות למחזור הדם. ההשפעה היא תמיד מהירה, ונושאת תוצאות חיוביות. השמנים משפיעים לטובה על מצב הרוח שלנו, מאזנים אותנו, מפחיתים לחץ, משפיעים על חילוף החומרים בגוף ומקילים את הכאבים. לעיתים קרובות די בטיפה אחת של שמן לבנדר או קמומיל על דש הבגד או על הכרית כדי לחוש הקלה מיידית ולהירגע.

להרגיע חרדה עם שמנים אתריים

זוכרים איך הרגשתם כשנכנסתם בילדותם למטבח עתיר הניחוחות של סבתא? זוכרים את הרוגע והשלווה של החמימות הביתית הזאת? ובכן, השמנים האתריים פועלים על הרגש באותה הצורה, אך יש להם ערך בריאותי נוסף. כיוון שמקורם בצמחי מרפא, הם לא רק מרגיעים אלא גם מתקנים את כל מה שגורם לחוסר איזון בגוף ומשפיע על בריאותינו הרגשית, הנפשית והגופנית. מחקרים מראים שארומתרפיה מסייעת למטופלים במחלקות לטיפול נמרץ בבתי חולים. היא מפחיתה חששות, מתח, לחץ וחרדה ועוזרת לחולים לאמץ גישה חיובית במהירות. שמנים אתריים הם משככי חרדות טבעיים והתועלת שלהם במצבי חרדה היא מדהימה. אם אתם עוברים תקופה קשה ומלחיצה או מתמודדים עם משבר רגשי; אם אתם עומדים בפתחו של שינוי משמעותי ומלחיץ או סובלים מחרדה מתמשכת ותוהים מה לעשות, כדאי שתפנו לטיפול ארומטי בשמנים אתריים או תקנו בקבוקון לבנדר, קמומיל או לבונה לשימוש ביתי ולטיפול עצמי.

טיפול נכון בשמנים אתריים

טיפול עצמי בשמנים אתריים מחייב הקפדה על הוראות בטיחות ושמירה על הנחיות השימוש במוצר. רוב השמנים האתריים אסורים למגע ישיר בעור, ויש לבלול אותם עם שמן נשא כמו שמן זית, שמן קוקוס, שמן שקד, שמן אבוקדו ועוד. רק שמן לבנדר ושמן עץ התה מותרים למגע ישיר בעור, ואלה הם השמנים הטובים ביותר לטיפול במצבים רבים ובכללם חרדות. השמנים האתריים מרוכזים מאוד, ולכן די לטפטף טיפה אחת עד ארבע טיפות של שמן בחמישה מ"ל של שמן נשא או מים לקבלת תוצאות מרביות. תוכלו לערבב שמן אתרי מסוג אחד או כמה סוגים יחד ולהוסיף את המרקחת למבער, למכשיר אדים או לאמבט חמים. לעולם אל תבלעו שמנים אתריים אלא אם כן הם מותרים לבליעה, והוראה לכך רשומה על בקבוקון השמן. 

השמנים הטובים ביותר לטיפול בחרדות

אחד השמנים הטובים ביותר לטיפול בחרדה הוא שמן לבנדר (אזוביון). הלבנדר הוא שמן עוצמתי, והוא קל ונוח לשימוש. הוא משפיע על המערכת הלימבית במוח וממתן רגשות של מתח, לחץ וחרדה. שמנים מצוינים נוספים הם קמומיל, למון גראס, ברגמוט, מרווה, ילנג־ילנג תפוז ואשכולית לטיפול במצבי דיכאון. אפשר להכין תערובות מרגיעות מכמה שמנים יחד או לקנות תערובות שמנים מוכנות ממשווקים מורשים.

גלו את העולם המופלא של השמנים האתריים

שמנים אתריים עוזרים לשמור על איזון רגשי, נפשי ופיזי, מקילים את הכאבים ותומכים בטיפול במחלות ובהחלמת הגוף. הם תופסים מקום של כבוד בארון התרופות הביתי ומשפרים את ההרגשה תמיד, בכל עת ובכל מצב. אם אתם סובלים מחרדות, אל תחששו לטפטף טיפת שמן אתרי על דש הבגד. הרגשתכם תשתפר מייד ותגלו שאתם חזקים מתמיד.